Hati yang BERSEH ‘ Asset untuk Kejayaan seorang hamba.

Link

Apa lah AA , tulis pasal benda benda macam ni plak , orang kenal AA sebab pasal duit ke bisnes ke …. heheheh

tu lah , ramai ni anggap macam tu … kan .. sebenarnya yang betul betul bawa kejayaan adalah hati yang berseh …. sebab dari hati yang berseh lah akan terwujudnya pelbagai perkara perkara dan perbuatan yang membawa kejayaan .

AbangAbu buat satu contest , saje nak nengok apa yang orang selalu rasa perlu untuk mencapai kejayaan dalam bisnes…. Saya dah tahu ramai yang akan jawap semua benda benda yang biasa kita dengar dari orang orang yg dah sukses dalam bisnes dan dalam seminar dan dalam bacaan buku buku dan sebagainya .

Sebenarnya kejayaan dan kekayaan yang sebenar adalah selepas kita mati. orang orang yang kaya adalah yang mati dalam keadaan yang di terima Allah . yang mati dalam keadaan iman dan islam . dan yang mengucap kalimah syahada . yang mati dalam solat , mati membaca Al quran , mati dalam keadaan berzifir , yang mati dalam mengajar kan ilmu dan yang mendapatkan ilmu .

Dalam Bisnes , ramai yang juga berpendapat untuk berjaya tak boleh lah baik sangat dan kena jadi jahat ….. yang sebenarnya salah , kerana tak sebegitu .

Juka anda seorang yang hati berseh maka , anda pasti hanya melakukan benda yang betul dan bukan salah … walaupun perkara itu boleh menjadikan orang lain marah atau tidak suka kan kita.

bila ada hati yang berseh , kita akan ada semangat untuk berjaya dan ingin mencapai kejayaan , kerana anda mahu melakukan kerana Allah , dan pasti hati sebengi ingin memberikan kebaikan kepada yang lain .

Bila ada hati yang berseh kita akan hanya buat benda benda yang membawa kebaikan dan tidak akan sekali pun bersuhabat dalam segala agenda yang tidak baik .

Bila ada hati yang baik , anda ingin menolong dan tidak sekali pun anada akan menykarkan sesiapa pun .

Bila ada hati yang berseh , pastinya hubungan dengan ALLAH akan di jaga rapi .

Sebab tu , ramai kita tak dapat terima kejayaan orang lain . kita takut nak puji orang lain , kita takut nak refer orang lain kepada bisnes yang lebih sesuai atau perkhidmatan yang lebih sesuai dari kita .

semua itu kerana tidak mempunyai HATI yang BERSEH .

jom semai kan Hati yang Berseh .

saje je nak tulis … menulis ni …. macam tak reti lah beb …. plain je …

tapi insha allah nanti kalau anda komen saya boleh ;ah improve

“MANUAL”FITNESS KEWANGAN PERIBADI D.I.Y COACHING

Featured

Manual Fitness Kewangan Peribadi DIY Coaching  .
KENALI 10 OTOT OTOT KEWANGAN yang penting untuk menjadikan KEWANGAN yang KUKUH.

program coaching kewangan DIY . AbangAbu.

10 Sendi terdiri dari :

1- Situasi Semasa Anda  (KREDIT PROFIL)

2. Matlamat Anda ( Gol KEWANGAN )

3. Memaksimumkan keadaan Semasa Anda ( KEWANGAN BULANAN)

4.Memasang/Membaiki Kebocoran ( BAJET URUS BELANJA)

5.Perancangan masa Depan (SIMPANAN PERIBADI)

6.Keteguhan Kewangan (URUS HUTANG)

7.Mengharapkan Yang tidak Di jangka (PERLINDUNGAN KEWANGAN)

8.Tenaga Kewangan Anda (JANA WANG)

9.Kepercayaan Anda ( WASIAT WANG )

10. Persekitaran Kewangan Anda ( ZAQAT & TAX )

Setiap sendi ini diberikan checklist yang mengandungi 10 soalan . bermaksud 100 soalan yang perlu di nilai markah mereka mengikut perhitungan anda. Ini adalah proses PENILAIAN FITNESS KEWANGAN .

Continue reading